Перейти к содержимому


Фотография

Горит "check Engine", а ошибок нет !?


  • Авторизуйтесь для ответа в теме
Сообщений в теме: 8

#1 ОФФЛАЙН   Sergio_c280

Sergio_c280

    Любитель

  • Пользователи
  • Pip
  • Cообщений: 16

Отправлено 22 Сентябрь 2010 - 11:50

WDBHA28E5SF124095
104.941
Вообщем проблема такая :
Загорелась лампочка "CHECK ENGINE", поехал на диагностику - показывает ошибок нету !!!
Скинул клеммы с аккума, лампа погасла, но при следующем запуске двигателя опять зажглась.
Думал кривая диагностика, попробовал светодиодом считать ошибки - ошибок НЕТ !? Нареканий к работе авто нет, вроде всё ровно.
Теперь просто интересно чё за фигня, да и лампа бесит уже.
P.S. Диагност с СТО (где я тестил) выдвинул предположение - Машина у меня собрана для Калифорнии (американец), но пригнан с Японии ))).
На сколько я знаю чаще всего на японцах стоит датчик температуры катализатора, у мну он тож есть - но стоит как-то не по родному что-ли, и проводка от него не оригинальная (на изоленте и пластиковых хомутиках). Куда идёт проводка ещё не смотрел. Так вот его предположение такое: "Японцы замутили датчик темп. катализатора, и подключили на лампочку "CHECK ENGINE" "

 

Хочу выслушать ваши мнения, советы,предложения. (вдруг кто сталкивался).
Заранее спасибо.


  • 0

#2 ОФФЛАЙН   Misha190E

Misha190E

    Легенда форума

  • Мерсоводы
  • PipPipPipPipPipPip
  • Cообщений: 12 965
  • Город:Москва, ЮЗАО
  • Автомобиль:
    W210 2.6

Отправлено 22 Сентябрь 2010 - 16:13

вроде на машинах для штатов есть модуль диагностики который собирает ошибки со всех нужных систем и зажиганет лампу... вот в нем и нуна смартеть ошибки а не в мозге хфм... если мастер делал короткий тест старом то этот модуль долен быть в распечатке и там смотри... если смарел тока мотор то это не показательно.

 

датчик перегрева ката задигает свою лампу типа EXT TEMP или как-то так, но конечно нельзя исключать и колхоза хотя я не понимаю что именно могли сдлетать... датчик к лампе не подключишь ну никак


  • 0

#3 ОФФЛАЙН   Sergio_c280

Sergio_c280

    Любитель

  • Пользователи
  • Pip
  • Cообщений: 16

Отправлено 23 Сентябрь 2010 - 08:56

вроде на машинах для штатов есть модуль диагностики который собирает ошибки со всех нужных систем и зажиганет лампу... вот в нем и нуна смартеть ошибки а не в мозге хфм... если мастер делал короткий тест старом то этот модуль долен быть в распечатке и там смотри... если смарел тока мотор то это не показательно.

 

датчик перегрева ката задигает свою лампу типа EXT TEMP или как-то так, но конечно нельзя исключать и колхоза хотя я не понимаю что именно могли сдлетать... датчик к лампе не подключишь ну никак

Вообщем Misha190E, светодиодом я так понял я ничего не затестю. А мне диагностику делали приборчиком с надписью "BOSCH", софт был что-то типа "ESI", и мастер мне зуб давал что ничего нет (ошибок), типа по всем системам гонял. Мне ещё на нашем "казахском" форуме напомнили о сбросе сервисного интервала. Блин не знаю чё делать, не охота умникам деньги отдавать за типа "диагностику"


  • 0

#4 ОФФЛАЙН   Misha190E

Misha190E

    Легенда форума

  • Мерсоводы
  • PipPipPipPipPipPip
  • Cообщений: 12 965
  • Город:Москва, ЮЗАО
  • Автомобиль:
    W210 2.6

Отправлено 23 Сентябрь 2010 - 09:41

нога 19 это есть диагностик модуле... попробуй светодидом, я просто не знаю поддерживает он или нет его...

 

вот что нашел по твоему случаю

 

Check Engine Light (MIL) Diagnosis

 

Mercedes S(140), SL(129), E(124, 210) and C(202) class have multiple systems which can turn on an Check Engine Light.

 

All related systems must be tested for codes and repaired before the light will extinguish.

 

Injection System Diagnostic Socket Pin and CS1000 System to Use

 

129 LH

 

(1992-95)

 

LH (pin 4 & 5), EA/CC/ISC (pin 7), BM (pin 8), DI (pin 17 & 18) and DM (pin 19 check stored and

 

registered codes only)

 

140 LH

 

(1992-95)

 

LH (pin 4), EA/CC/ISC (pin 7), BM (pin 8), DI (pin 17) and DM (pin 19 check stored and

 

registered codes only)

 

124 HFM

 

(1993-95)

 

HFM (pin 8), EA/CC/ISC (pin 14), and DM (pin 3 check stored and registered codes only)

 

140 HFM

 

(1993-96)

 

HFM (pin 4), EA/CC/ISC (pin 7) and DM (pin 19 check stored and registered codes only)

 

202 HFM

 

(1995-96)

 

HFM (pin 4), EA/CC/ISC (pin 7) (except C220) and DM (pin 19 check stored and registered

 

codes only)

210 HFM

 

(1996-97)

 

HFM (pin 4), EA/CC/ISC (pin 7) and DM (pin 19 check stored and registered codes only)

 

Note: ME-SFI injected vehicles integrate Injection, Ignition, Electronic Accelerator,

 

Diagnostic Module and Base module into the ME controller module.

 

Mixture Adaptation:

 

The Lambda control system precisely determines fuel injection duration so that the fuel/air ratio is consistently kept at

 

Lambda equal 1 (Lambda=1 is 14.7 kg air per 1 kg fuel) under all operating conditions.

 

Should a malfunction occur in the form of:

 

u Intake air leaks

 

u Injector defects or carbon build-up,

 

u Air Flow Sensor defects

 

u Pressure regulator defects, such as a blown diaphragm.

 

u Fuel tank purge control valve defects or EVAP system leaks.]

 

u EGR defects

 

u Vacuum leaks of any kind.

 

u Mechanical engine wear, such as, chipped valves or leaking rings.

 

The engine control module automatically performs a mixture adjustment. The degree of correction is calculated constantly

 

and stored in KAM (Keep Alive Memory) RAM. The self-adaptation is performed at idle and under partial load. Maximum

 

correction towards rich or lean is 25%. After repair work is performed, the engine control module will automatically adapt

 

itself again after approx. 10 trips. After eliminating a malfunction or after trial installation of an engine control module from

 

another vehicle, the self-adaptation feature must be reset to its mean value.

 

Оборудование для автосервиса http://www.motodok.com

 

9

 

"Resetting and Reactivating for BOSCH Engine Control Module Memory"

 

For LH & HFM systems only.

 

To reset and reactivate the module :

 

1. Read and clear all fault codes

 

2. After display of 1 (No faults present) short the diagnostic plug (pin 8 for 16 pin diagnostic socket, pin

 

4 for 38 pin diagnostic socket) to ground for 6 to 8 seconds

 

3. Switch ignition off and wait at least 5 seconds

 

4. Turn ignition on, wait minimum of 10 seconds then restart engine.

 

Long Term Adaptation (Additive) - Engine at idle.

 

Short Term Adaptation (Multiplicative) - Engine at partial load

 

The correction towards rich or lean is + - 1.0 msec (Injection Duration) at idle and the factor of 0.68-1.32 at partial load.

 

After repair work is performed the engine control will automatically adapt itself again (ME injection) over the course of 10

 

TRIPS.

 

Codes Present in the Absent of Trouble Light

 

Not all control systems will trigger codes or turn on malfunction lights when codes are stored.

 

INJECTION/IGNITION system problems will trigger trouble codes, but may not turn on the MIL unless the fault results

 

in a change in the exhaust gases or can damage the engine in the short term. Also some mechanical problems in

 

earlier cars (pre 1988-96) can cause poor drivability without ever tripping a code or turning on the light. On later

 

models that is much less likely.

 

BRAKING/TRACTION systems will only turn on their check light when the system has become inactive. It does not

 

mean there isn’t a problem and codes haven’t been stored.

 

TRANSMISSION systems will turn on the “Check Engine” light if any shared system is detected as failing test.

 

AIRBAG and RESTRAINT SYSTEMS will turn on the light and record codes if incorrectly coded for the car. A good

 

example is the 1995 C280 and the 1995 S320. The same controller is used in both vehicles, however the S-class has

 

more features in the Airbag system such as side bags and baby seat detection. The coding of the controller for the

 

C280 masks the features not present so the controller doesn’t register a code. The controllers generally come off the

 

parts dept. shelf coded for maximum features.

 

In All Systems low or high battery voltages can trigger invalid or multiple codes without real failures of the indicated

 

components. Always check the battery condition before starting analysis.

 

Using the Data Stream to Diagnose/Confirm Faults

 

The Serial Data Information Stream of the ECU is a “window” into the operation of the system under test. By looking at

 

the values of the suspect components in operation and the computed values of the ECU, we can build a picture of the

 

operation of the system and what is causing the fault. The interpretation of the Data Stream is beyond the scope of

 

this book. Please refer to the Diagnostic Manuals from Mercedes Benz for complete discussion of the topic.

 

The nominal values for all Mercedes vehicles 1990-2000 can be found in the Mercedes Engine Diagnostic Manual

 

Volume 1 Section A.

 

A listing of these manuals can be found at the end of this document.

 

Multiple system and component faults can almost always be traced to faulty wiring

 

harnesses or water damage.


  • 0

#5 ОФФЛАЙН   Sergio_c280

Sergio_c280

    Любитель

  • Пользователи
  • Pip
  • Cообщений: 16

Отправлено 23 Сентябрь 2010 - 11:04

2 Misha190E

 

W202
HFM (pin 4), EA/CC/ISC (pin 7) (except C220) and DM (pin 19 check stored and registered codes only)

 

Вообщем 19 нога не отвечает.
А Вот на 7 ноге была ошибка - 11 вспышек, я так понимаю лямбда-зонд. Ошибки стёр,CHECK не потух, я его потушил скинув клему.
Кстати диагност говорил что лямбда живая (вольтаж типа в норме). Почему-то у нас не принято распечатывать лог ошибок (((
Может быть ошибка ещё старай до замены свечных проводов (месяца 2 назад менял - подтраивало) ??
Покатаюсь, посмотрю - вдруг опят вылезет. Тада уже кислородный датчик буду мучить ))


  • 0

#6 ОФФЛАЙН   Misha190E

Misha190E

    Легенда форума

  • Мерсоводы
  • PipPipPipPipPipPip
  • Cообщений: 12 965
  • Город:Москва, ЮЗАО
  • Автомобиль:
    W210 2.6

Отправлено 23 Сентябрь 2010 - 12:33

Вообщем 19 нога не отвечает.

значит тока компом

 

А Вот на 7 ноге была ошибка - 11 вспышек, я так понимаю лямбда-зонд. Ошибки стёр,CHECK не потух, я его потушил скинув клему.

причем тут лямбдазонд? :) это блок что рулит ХХ, он лямбду в принципе не юзает...
вот список ошибок

 

Cruise Control/Idle Speed Control (CC/ISC) w/o ASR

 

Models Model Years

 

124 129 140 202 1992-97

 

FAULT CODE TABLE

 

DTC Readout Possible Cause of Failure

 

1 No fault found

 

2 Cruise control/idle speed control module

 

3 Cruise control/idle speed control actuator

 

4 Cruise control switch

 

5 Stop lamp switch

 

6 Starter lock-out/backup lamp switch

 

7 Data bus (CAN)

 

8 Left front axle vehicle speed sensor

 

9 Left rear axle vehicle speed sensor or Hall-effect speed sensor

 

Rear axle vehicle speed sensor from ABS control module

 

Rear axle vehicle speed sensor from ETS/SPS control module

 

Incorrect CC/ISC control module installed ETS signal

 

10 Engine speed (RPM) signal (TNA)

 

11 Fuel safety shut-off to LH-SFI control module

 

12 Cruise control/idle speed control voltage supply

 

Оборудование для автосервиса http://www.motodok.com

 

50

 

Electronic Accelerator / Cruise Control / Idle Speed Control

 

(EA/CC/ISC) w/ASR

 

Models Model Year

 

124 129 140 202 1992-96

 

FAULT CODE TABLE

 

DTC Readout Possible Cause of Failure

 

1 No fault found

 

2 EA/CC/ISC control module (N4/1) or

 

Safety contact switch (M16/1s1) or

 

Stop lamp switch or

 

Cruise control switch or

 

Actual value potentiometer or

 

Starter lock-out/back-up lamp switch or

 

Engine speed signal or

 

Vehicle speed signal or

 

Closed throttle position switch or

 

Safety relay in EA/CC/ISC control module

 

3 Right EA/CC/ISC actuator (left cylinder bank) (M16/1)

 

4 Cruise control switch (S40)

 

5 Stop lamp switch (S9/1)

 

6 Starter lock-out/backup lamp switch

 

7 CAN data bus signal from EA/CC/ISC, ABS/ASR, HFM-SFI or LH-SFI (right or left) control module

 

faulty.

 

8 Left front axle vehicle speed sensor from ABS/ASR control module

 

9 Left rear axle vehicle speed sensor from ABS/ASR control module or in 124 chassis Hall-effect speed

 

sensor.

 

10 Engine speed signal (TN) from base module (LH-SFI) or engine control module (HFM-SFI)

 

11 Closed throttle recognition signal to engine control module (HFM-SFI or Left LH-SFI)

 

Fuel safety shut-off to engine control module (HFM-SFI or left or right LH-SFI)

 

12 EA/CC/ISC control module voltage supply

 

13 Left EA/CC/ISC actuator (right cylinder bank) or actual value potentiometer (M16/4r1 or M16/4r2) or

 

actuator motor (M16/4m1)or magnetic clutch (M16/4k1).

 

14 Closed throttle position contact switch

 

15 CAN data exchange with ABS/ASR control module illogical


  • 0

#7 ОФФЛАЙН   Sergio_c280

Sergio_c280

    Любитель

  • Пользователи
  • Pip
  • Cообщений: 16

Отправлено 23 Сентябрь 2010 - 13:02

значит тока компом
причем тут лямбдазонд? :) это блок что рулит ХХ, он лямбду в принципе не юзает...

Всё, начинаю понимать, ошибка эта могла остаться от старой дроссельной заслонки - http://www.oldmerin.....php?sh...?????

 

Вообщем спасибо тебе огромное Misha190E, на каждый мой тупой вопрос, ты отвечаешь достойным аргументом (подсказкой).
Побольше бы таких спецов на просторах инета !!!

 

P.S. Кстати в инструкции по считыванию ошибок светодиодом, ни слова ни сказано про 7 и 19 пины.


  • 0

#8 ОФФЛАЙН   Misha190E

Misha190E

    Легенда форума

  • Мерсоводы
  • PipPipPipPipPipPip
  • Cообщений: 12 965
  • Город:Москва, ЮЗАО
  • Автомобиль:
    W210 2.6

Отправлено 23 Сентябрь 2010 - 13:52

Всё, начинаю понимать, ошибка эта могла остаться от старой дроссельной заслонки

не пойму почему тады лампа тока щас зажглась? и вообще странно - у мерса логика зажигания лампы мил достаточно продвинута и главное она сама тухнет после устранения причины, но видимо для америкосов сделали по другому

 

P.S. Кстати в инструкции по считыванию ошибок светодиодом, ни слова ни сказано про 7 и 19 пины.

 

ну там тока про мотор а не в общем :)


  • 0

#9 ОФФЛАЙН   Sergio_c280

Sergio_c280

    Любитель

  • Пользователи
  • Pip
  • Cообщений: 16

Отправлено 23 Сентябрь 2010 - 14:05

не пойму почему тады лампа тока щас зажглась? и вообще странно - у мерса логика зажигания лампы мил достаточно продвинута и главное она сама тухнет после устранения причины, но видимо для америкосов сделали по другому

Неа лампочка горела давно, но на волюметр - после замены последнего - комп ошибок не показывал. А лампа всё горела - я из-за этого шум и поднял.
Вообщем покатаюсь посмотрю...


  • 0




Количество пользователей, читающих эту тему: 0

0 пользователей, 0 гостей, 0 анонимных